Зима вже не за горами, і настане вона, як завжди, раптово. Щоб без проблем пережити зміну сезону, не забудьте укомплектувати свій автомобіль п'ятьма потрібними речами.

1. Омивач скла. Уже зараз покажчик градусника ночами підло спускається до нульової позначки. Гляди, і він забереться під нуль. І тоді всіх нас спіткає передбачувана неприємність, яку ще ніхто не коментував пристойними словами. Це відсутність рідини на лобовому склі саме в той момент, коли вона найбільше потрібна. Причина банальна - вода або літня рідина в бачку омивача замерзла. Щоб не псувати ранок настільки неприємними емоціями, залийте вже зараз в бачок що-небудь спиртовмісне. Хоч пляшку горілки. Хоча багато хто чомусь вважає за краще лити туди суміш спирту з якоюсь отдушкою і ПАР - поверхнево-активними речовинами. Можна і це. Але бажано, щоб спирт там не був метиловий. Очі виїсть.

2. Скребок для льоду. Красивий матовий наліт на склі та кузові вашої машини вранці може порадувати хіба що фотографів, які заробляють по 5 центів на шаттерстоках. А коли шеф вже замучив дзвінками «ти де?», А полій ласкаво покрив всю машину, плани доведеться змінити. Якщо немає скребка, включаємо фантазію: манікюр з шелаком на пальцях коханої дружини, цвях в кишені, що валявся з часів фанатизму від Тома Сойєра, або класика жанру - платинова кредитна картка від Приватбанку. Це, звичайно, круто, але ж розумні люди тиждень тому поклали в салон звичайний скребок для льоду!

3. Зимові шини. Якщо перші дві неприємності не обіцяють ніяких матеріальних втрат, крім зіпсованого настрою, то у випадку з шинами все куди серйозніше. Прямо на виїзді зі стоянки, на відшліфованому вашими «папєрєднікамі» п'ятачку, літні шини відмовляться гальмувати та машина поїде зовсім не туди, куди були вивернуті колеса. Наслідки такого атракціону можуть вимірюватися бамперами, крилами й навіть подушкою безпеки, що спрацювала. Ну а про те, куди може заїхати машина на літній «рєзінє» в сніг по пояс, і говорити не доводиться. «Час Ч» для літніх шин - це +5 градусів за Цельсієм середньодобово. Тому якщо на погодному віджеті смартфона почали з'являтися нулі - велкам на шиномонтаж, і як можна швидше.

4. Рідке скло. Як тільки випаде сніг, дорожники відразу ж почнуть посипати вулиці піском, сіллю, їх сумішшю або навіть хімічними реагентами. Кажуть, у Фінляндії дороги посипають дрібними камінчиками. Хто на що здатний. Але жодна з цих речовин не принесе кузову автомобіля користі. Більш того, взаємодія з цими прекрасними препаратами приносить машині непотрібне шліфування лаку, подряпини, вм'ятинки та іржу. Відмінний набір, чи не так? Через одну-дві зими, дивись, перефарбовувати машинку доведеться. Тому, що продати в такому вигляді не зможете. Щоб убезпечити себе від подібного прокляття, багато хто натирає машину воском, обклеює плівкою. Найбільші відчайдухи взагалі нікуди не виїжджають. Але досвід показує, що покривши кузов машини речовиною під назвою «рідке скло», про більшість подібних проблем можна забути. Пару місяців йому навіть мийки не страшні. А вже сіль і пісок - поготів.

5. Акумулятор. Типовий термін служби звичайної автомобільної АКБ - років п'ять. Але це в ідеалі. Якщо частенько їздити зі світлом (адже восени-взимку так положено) і ночами на стоянці читати в салоні свіжий NewYork Times, то невелика коробочка з кислотою всередині може здатися і раніше. Навіть через два-три роки. Улюблена пора капітуляції акумулятора - зима, мороз мінус двадцять, а місце - чисте поле далеко від благ цивілізації. Прилада, котрий перевіряє залишкову ємність, або хоча б поточну напругу в АКБ, може під рукою не виявитися. А сам автомобіль ніяк не натякне про це - все зайві датчики та лампочки з нього давно прибрали. Так, що стежте за машиною непомітно, як податкова за вами. У кого є система старт-стоп - машина перестає глухнути. Любителі слухати радіо на стоянці опиняються в тиші хвилин через п'ять після вимкнення двигуна. Та й лампочки без підживлення мотора світять, як свічки. Все це - провісники швидкої кончини головної автомобільної батарейки. Так, що замінити напівмертвий прилад краще завчасно, ще до його повної відключки.