Кольори нових автомобілів стають все більш цікавими і складними. Навіть «найзвичайніші» білий або чорний тепер переливаються перламутром або отримали шикарну глибину. Але якщо не доглядати за лакофарбовим покриттям, вся ця краса швидко стане матовою і бляклою. Як зберегти кузов машини яскравим і привабливим протягом багатьох років?

Головні «вороги» лакофарбового покриття автомобіля - сонце і тверді частинки (пил, сіль, камінчики, бруд). Від небесного світила фарба вигорає, втрачаючи насиченість кольору. А від пилинок і камінчиків - отримує подряпини, мікротріщини, відколи й інші ушкодження, найчастіше навіть невидимі. Але «атакуючи» машину постійно, вони роблять свою справу монотонно і довго, але ефективно.

У світі існує кілька способів захисту фарби і лаку від цих «ворогів», які відрізняються як вартістю, так і способом нанесення і ефективністю.

Ультрафіолетові промені, які сприяють вигорянню фарби, навчилися не пропускати за допомогою фільтрів, які можуть міститися як в спеціальній плівці, так і в складі твердих поліролей. А ось якісний захист від абразивних матеріалів можуть забезпечити лише деякі спеціальні засоби. Це прозора поліуретанова плівка та поліроль "рідке скло", що кристалізується на поверхні кузова після нанесення.

Міцна поліуретанова плівка від відомих світових виробників може витримати серйозну «атаку» камінням або піском. Але вона дорога - повністю обклеїти нею автомобіль коштує стільки ж, скільки заново пофарбувати. А термін її «життя» - всього пару років. Після чого вона жовтіє і починає відшаровуватися в стиках.

Поліроль «рідке скло» мало чим поступається поліуретановой плівці по міцності. Наприклад, засіб від японської компанії Willson після нанесення на кузов протягом доби кристалізується, утворюючи на поверхні кузова надійний захист як від вигорання фарби, так і від «атаки» дрібними камінчиками. Таку поліроль нескладно нанести на кузов самостійно, а тримається вона до півроку.

Схожі з «рідким склом» властивості має і нанокераміка. Вона також твердне в міцну «кірку» після нанесення, але тільки сушити її треба в умовах СТО, за допомогою ультрафіолетових ламп. Тому самостійно такий захист не зробити. Та й за ціною нанокераміка конкурує не з поліролями, а з плівкою.

Звичайні полімерні поліролі також непогано захищають кузов від бруду, води, іноді - ультрафіолету. Вони залишаються на машині не так довго - від одного до трьох місяців, та й від механічних пошкоджень захищають менш ефективно. Головна перевага полімерних поліролей - легкість нанесення і невисока ціна. Хоча, якщо порівняти витрати на обробку машини протягом року, то останній «плюс» може здатися суперечливим.

Головне, що треба запам'ятати тим, хто хоче зберегти первісний зовнішній вигляд свого автомобіля - без спеціальних засобів домогтися цього неможливо. А недорогі «воски», якими обробляють машину на мийках - це марна трата грошей, яка не принесе результату.